C/ escoles s/n de LLERS , b7009989@xtec.cat tel: 972528965

divendres, 26 de maig del 2017

i els petits .... també investiguen....


 Tot comença amb un caixó. En R el porta fins a nosaltres i ens ensenya que vol entrar a dins. Ho prova i es queda encallat. "aa" ens crida. "no uc" tot estirant les mans. El fet de seguida crida l'atenció als companys i companyes que venen a veure què li ha passat en R. 

El curiós és que tots i totes s'apropen a entrar al caixó. Un per un també volen provar què li ha passat en R. i un darrera l'altre s'hi van col.locant. Alguns hi entren, altres no. I es miren entre ells i elles per observar qui entra i com ho fa. 

Al cap d'una estona d'entrar i sortir. Decideixen girar el caixó i enfilar-se a dalt. Ep!!! ara arribo a la planta.  al cap d'una estona tots i totes volen pujar i baixar i entrar i sortir de l'estructura tot fent cu-cut als que estan sobre el caixó. 

 Alguns s'hi amaguen. Altres amaguen els animals que troben disposats a dalt. Altres proven d'entrar-hi de dos en dos. I a mesura que van entrant i sortint van balbucejant i exposant diferents mots i sons. 
"tu no", "me", "té", "ai", "no pu", "seu", "aqui", "no"...





Cada infant imita el seu company. Cada nen i nena observa i intenta fer que el seu cos participi d'aquella observació. A ulls d'un adult pot semblar tasca fàcil. però per ells i elles resulta molt difícil coordinar la voluntat dels seus pensament i fer que el seu cos es mogui amb intencionalitat. 





 Imagineu si és atraient el joc !! que des de les rodalies s'hi acosta l'A que està aprenent a gatejar i ens vol acompanyar en la seva realització. 


Cap comentari :

Publica un comentari a l'entrada